Muzeum Regionalne w Kluczkowicach wraz z Wydziałem Rolnictwa, Leśnictwa i Środowiska Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim oraz Zespołem Lubelskich Parków Krajobrazowych w Lublinie zapraszają na zajęcia edukacyjno-przyrodnicze na terenie Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego. Wszystkie informacje dotyczące tematów zajęć znajdują się w ofercie, zamieszczonej poniżej.
„Dni zawilca”
24-28 kwietnia 2017 r.
Zajęcia edukacyjno – przyrodnicze na terenie Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego
Proponujemy następujące tematy zajęć:
- Dla dzieci z klas I-III, IV-VI.
– „Od piaskownicy do mikroskopu”,
– „Bioróżnorodność we Wrzelowieckim Parku Krajobrazowym”,
– „Dlaczego dąb ma spękaną korę a brzoza gładką – poznajemy drzewa Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego”,
– „Widzę, słyszę i rozpoznaję – ptaki Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego”.
Dla dzieci z klas IV-VI i klas gimnazjalnych
– „Mikrokosmos we Wrzelowieckim Parku Krajobrazowym”,
– „Różnorodność geologiczna Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego”.
Czas trwania zajęć 2 godziny – na terenie Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego i w Pracowni Przyrodniczej Muzeum Regionalnego w Kluczkowicach.
Telefoniczna rezerwacja terminów pod nr tel. 509 806 107
- „Od piaskownicy do mikroskopu”.
Część I – w pracowni przyrodniczej – zasady poruszania się po Wrzelowieckim Parku Krajobrazowym,
Cześć II – w plenerze – zbieranie okazów do obserwacji,
Część III – w pracowni – mikroskopowanie, oznaczanie zebranych okazów. Podsumowanie – konkurs, krzyżówka, rebusy itp.
- „Bioróżnorodność we Wrzelowieckim Parku Krajobrazowym”.
Część I – w pracowni przyrodniczej – wprowadzenie do tematu zajęć,
Część II – w plenerze – zajęcia w grupach z kartami pracy i zestawami badacza przyrody,
Część III – podsumowanie w formie konkursów, krzyżówek – przewidziane nagrody, dyplomy.
- „Dlaczego dąb ma spękaną korę a brzoza gładką – poznajemy drzewa Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego”.
Część I – wprowadzenie do tematu zajęć w pracowni przyrodniczej
Część II – w plenerze – zajęcia w plenerze z kartami pracy i zestawem badacza przyrody (rozpoznawanie drzew)
Część III – w pracowni – podsumowanie – konkursy, zabawy (możliwość zajęć plastycznych).
- „Widzę, słyszę, rozpoznaję – ptaki Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego”.
Część I – w pracowni – prezentacja na temat ptaków, słuchanie odgłosów,
Część II – w plenerze – obserwacja ptaków, praca w grupach z kartami zadań pod okiem ornitologa,
Część III – podsumowanie – konkurs, zajęcia plastyczne.
- „Mikrokosmos we Wrzelowieckim Parku Krajobrazowym”
Część I – w pracowni przyrodniczej – wprowadzenie do zajęć,
Część II – w plenerze – praca w grupach z kartami zajęć, pozyskiwanie okazów,
Część III – w pracowni – obserwacje mikroskopowe zebranych okazów. Podsumowanie: konkursy, dyplomy.
- „Różnorodność geologiczna Wrzelowieckiego Parku krajobrazowego”.
Część I – w pracowni przyrodniczej – prezentacja multimedialna na temat Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego,
Część II – zajęcia w plenerze na ścieżce przyrodniczej „Skrzypowy Dół” – rozpoznawanie skał,
Część III – w pracowni przyrodniczej – podsumowanie – konkursy, zagadki, dyplomy.